Cum sa te organizezi eficient

Salut!

Am avut un weekend super incarcat! Am redecorat camera si mi-am  instalat un dulap. Duminica seara, pierduta printre cutii, plase si rafturi ma gandeam cum am ajuns in punctul acesta.

Si mi-am amintit de vremurile in care  eram o vesnica dezordonata. Imi placea sa imi definesc spatiul ca un haos organizat.

Dar, acum 5 ani lucrurile s-au schimbat. Am inceput sa creez bijuterii. Si ce crezi ca s-a intamplat cu spatiul meu de lucru? A inceput sa se organizeze. Dar in aceeasi maniera de haos organizat. Era din ce in ce mai evident ca aveam nevoie de o buna organizare, de o modalitate eficienta de a organiza totul in asa fel incat, in momentul in care intru in starea creativa sa am totul la indemana.

Ei bine, prima data am pus toate margelutele in  pungi. Foloseam pungi transparente si vedeam exact ce este in fiecare punga. Curand, m-am vazut depasita de situatie, si de numarul in crestere a pungilor, asa ca am mutat pungile in cutii cu etichete. Metoda avea partile ei bune: imi spunea clar ce gasesc inauntru, dar erau prea multe pungi intr-o cutie. Ca un facut, parca de fiecare data ceea ce cautam se afla la fundul cutiei.

Urmatoarea idee a fost sa reduc dimensiunea cutiei. Nu avem nevoie de o cutie de pantofi, era suficienta o cutie cat jumatate sau un sfert din dimensiunea uneia de pantofi. Si aici a fost o alta nebunie, pentru ca aveam cutii identice si pur si simplu incurcam cutiile, chiar daca aveau etichete.

Lucrurile tot nu erau asa cum imi doream.

Asta pana cand am descoperit cutiile din plastic transparent, compartimentate. Acestea sunt geniale. In sfarsit puteam renunta la pungi si aveam vizibilitate maxima.  Bineinteles ca am ajuns sa am destul de multe cutii din acestea si pana la urma tot ajung sa pun mana pe fiecare cutie, dar cel putin procesul a devenit mai eficient.

Asta era doar o parte a problemei cu spatiul si organizarea, pentru ca pe langa bijuterii imi place sa si cos. Asa ca au aparut plase cu materiale, cu haine de refacut si, normal cutia cu masina de cusut.

Ce am facut? Am luat o foaie de hartie si am scris tot ce vroiam sa fie organizat si pus intr-un loc al lui. Am tinut cont si de faptul ca am la dispozitie o camera care e si dormitor si camera de lucru (deocamdata). Pinterest mi-a fost de mare ajutor. Am cautat modele si idei de organizare pana am dat peste acest dulap.

country-living-closet

Era idealul meu. Locul in care mi-as putea pune toate lucrurile si in plus, il pot lua cu mine oriunde m-as muta.

Urmatorul pas a fost sa gasesc o varianta potrivita nevoilor mele. Asa ca am apelat la expertul meu in toate : tata :)

I-am trimis un mail cu poza de mai sus si lista cu lucrurile de pus in dulap, cum vreau sa il folosesc si care sa fie dimensiunile lui, aproximative.

El a venit cu solutia de mai jos.

colaj dulap

Un dulap cu masa rabatabila si suficiente spatii de depozitare. In plus doua corpuri cu sertare inguste potrivite pentru depozitarea bijuteriilor.

Vreau sa iti spun ca in acest dulap au intrat TOATE lucrurile. Acum sunt mult mai fericita, am o camera mai libera si organizata.DSCN7960

Din povestea mea tu poti extrage  5 pasi pentru o organizare eficienta:

1. Nevoile tale. Unul din cele mai importante aspecte ale unei organizari eficiente e sa stii clar de ce ai nevoie. Poate iti trebuie doar doua cutii, sau un raft in plus pentru carti. Important e sa iti iei ragaz o ora, si sa faci o lista cu ce stii ca ai de organizat. Apoi , in functie de ce ai pe lista poti sa vezi ce solutie adopti.

2.Etichetarea e esentiala: daca nu ai lucruri pentru a umple un dulap intreg, atunci e mult mai practic sa pui, de exemplu papiotele, acele, ace de siguranta intr-o cutie cu capac si sa scrii “CUSUT” , iar cand vrei sa cosi ceva mergi direct la cutie.

3. Alt aspect important e ca toate cutiile sa fie inchise. S-au putea sa nu-ti dai seama acum, dar crede-ma praful se depune peste tot, si e mult mai simplu sa stergi de praf capacul unei cutii decat sa incerci sa desprafuiesti tot ce ai prin cutii.

4. Iti mai recomand sa iti pui lucrurile din aceeasi categorie in acelasi loc.  De exemplu sa nu pui masina de cusut intr-o camera si materialele altundeva. O sa vezi ca daca materialele sunt in acelasi loc cu masina, cand iti vine cheful de cusut vei fi mai eficienta.

Eu am ales o solutie intermediara pana voi ajunge sa am o camera de creatie. In momentul de fata, dulapul imi indeplineste nevoile. :)

5. Foloseste culorile pentru a diferentia categoriile tale. Asa o sa iti faci un obicei si vei sti ca verde e pentru cusut si rosu pentru papetarie, de exemplu.

Primul pas e cel mai simplu: ia-ti “liber” cateva minute si intocmeste o lista cu ce ai vrea tu sa ai frumos si organizat.

Mi-ar placea sa imi spui care sunt problemele tale legate de organizarea lucrurilor si ce ai facut ca sa le solutionezi.

Cu drag,

Irina

Ti-a placut? Ajuta-i si pe prietenii tai sa afle de acest articol. Click mai jos pe Like, Share sau Tweet pentru a trimite si altora acest articol!

Opt In Image
Ti-a placut articolul?

Daca ti-a placut, alatura-te abonatilor mei si vei primi noutatile pe mail.

In plus, la abonare primesti Ghidul gratuit  "10 idei pentru tine si casa ta".

Comments

comments

4 thoughts on “Cum sa te organizezi eficient

  1. Imi place foarte mult articolul si subiectul deasemenea. Intr-adevar iti trebuie ordine atunci cand vrei sa fii eficienta. Si eu mi-am ordonat atele, nasturii, fermoarele…, materialele…

    Multumesc Irina, chiar e un material valoros, see you drag, ildi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Heads up! You are attempting to upload an invalid image. If saved, this image will not display with your comment.